Takajarrujen heitto oli liian suuri. Eli se täytyy kiristää, hioda lasittumat pois tai vaihtaa uudet jarrukengät jos ne on liian kuluneet (lasittuneet kokonaan)

Jos rengas ei lähde irti vetämällä tai heiluttelemalla niin lyö renkaaseen lekalla tai lankun pätkällä. Mutta varo vannetta koska se voi mennä pilalle jos sitä lyö.

Rummun irroitus
Rengas on nyt irti. Suihkuta rost offia kuten kuvassa koska rumpu on yleensä ruostunut pahasti.

Rumpu lähtee helposti irti pultilla. Rummussa on omat reikänsä pulteille.

Rumpu on irti
Oikean puolen jarrukengän palautusjousi oli irronnut. Sen takia oikean puolen jarrukenkä oli hangannut rumpuun ja lasittunut. Seisontajarru

Laita jousi takaisin paikalleen käsin tai pihdeillä. Varmista että lukkolevy on käännetty tarpeeksi että jousi ei luiskahda irti.
Jarrukengässä oleva seitontajarrun vipu jumitti. Taivutimme sitä ja suihkutimme siihen myös kuparitahnaa.

Lasittumien poisto
Kengät oli lasittuneet. Hio kengät matta pintaisiksi 120 tai 240 hiomapaperilla.

Seisontajarrun säätö
Tässä on yksi seisontajarrun säätö joka on auton alla.

Tässä on toinen seisontajarrun säätö. Se on rummun sisällä.

Jarruissa on automaattisäätö. Jarrut voi säätää käsin myös irroittamatta rumpua. Taka puolella on kumitulppa jonka irroittamalla pääsee kiristämään jarrun. Kiristä jarrua siten että rengas ei pyöri kun seisontajarru on päällä. Muista kuitenkin vetää sesontajarrua muutaman kerran että kengät levittyvät. Kasaa rumpu ja kiinnitä rengas. Käy testiajolla ja tarkista että molemmat takarenkaat lukkiutuu. Ja vielä suunnilleen samaan aikaan.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti